zondag 20 maart 2011

Aanwinsten in #Tilburg

In de afgelopen weken ben ik een paar keer een nieuwe winkel in Tilburg binnen gestapt en was ik echt aangenaam verrast. Inspiratie voor cadeautjes nodig? Stap er ook eens binnen!

  • De Kaarsentempel, aan de Noordstraat 57. Handgemaakte kaarsen met mooie kleurpatronen, ingenieus gevormd, met allemaal laagjes in kleurtjes. Om vrolijk van te worden!
  • Pico art en trading, in de Hasseltstraat. Deze handelaar in schilderijen en beelden zat al in Riel, maar heeft nu in Tilburg ook een zaak geopend. Al zijn werk wordt in China geschilderd, bekend werk waar een kopie van wordt gemaakt, maar ook portretten die geschilderd worden van een foto. Leuk om te zien! Niet duur en heel verleidelijk om met een nep Helmantel onder je arm de winkel weer te verlaten.
  • Ekoplaza, aan de Schouwburgring 563. Is al een tijdje open. Wat een heerlijke winkel! Er waren Duitse bakkers in de winkel, met ladingen brood om te proeven. Dan ga je voor de bijl! Duur brood, maar goddelijk lekker. En ze hebben 'soft tofu', Japanse superzachte tofu, heerlijk in een salade met tomaat en lenteui... hmmmmm
Dan is er nog een winkel, die al héél lang bestaat, maar die ik laatst 'ontdekt' heb, al heel vaak voorbij gefietst, maar nooit naar binnen geweest. Toen ik eenmaal over de drempel was geweest, was ik verkocht. Ben je sip? Ga naar de Tivolishop en verwen jezelf met vrolijke dingen, ook alweer voor weinig geld. Toppers zijn de handbeschilderde vogelhuizen en de ballonharten met felle kleuren. En de ansichtkaarten! Elke kaart is uniek, ware kunstwerkjes doe je op de post. Een genot!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten