zondag 1 augustus 2010

Heerlijk in de zomer

Zo verleidelijk om bij een groentenkraam, of in de supermarkt, of soms langs de weg die bakken vers fruit te zien, besjes, bramen, frambozen. Het liefst koop ik er kilo's van om er thuis jam van te maken. Mijn eerste pot jam dit jaar was van aarbeien uit de winkel en kruisbessen uit eigen tuin. Zalig! In een paar dagen was de pot leeg..... Nu heb ik jam gemaakt van blauwe bessen en aalbessen. Geen idee of-i lekker is, eerst moet de pot zwarte bessenjam leeg, die ik bij de Nieuwkoopse plassen aan de kant van de weg kocht. Goddelijk lekker! Ik wil een struik zwarte bessen in de tuin!

3 opmerkingen:

  1. Zelf jam maken, wat goed zeg! Ik vind koken erg leuk, maar tot nu toe heb ik nog niet de behoefte om zelf jam te maken. Al smaakt zelfgemaakte jam veel lekerder dan gekochte. Ik vind al die bakken fruit ook erg verleidelijk, maar ik maak er smoothies van

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Moet je echt es proberen, jam maken. Supersnel, eenvoudig en je kunt zelf het suikergehalte bepalen. Niet zo zoet als in de winkel. Een pot zelfgemaakte jam is alleen veel sneller leeg..... (want veel te lekker...)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Binnen een paar dagen was de pot leeg....

    BeantwoordenVerwijderen