donderdag 5 augustus 2010

Kijk es, mijn nieuwe auto!

Maandag 26 juli 2010 was een trieste dag voor me. Na 5 jaar trouwe dienst moest mijn Daihatsu Cuore naar de sloop. Zijn onderkant was helemaal verroest, bij een noodstop op de snelweg zou de bovenkant loslaten van de onderkant. Huuuuh, best een enge gedachte.
Eén van de redenen dat die auto zo van slechte kwaliteit was geworden, was omdat ik zo vreselijk weinig rijd. Eigenlijk staat een auto van mij een hele week stil en dan maak ik 1 ritje. Best suf.
Poreuze banden (te weinig rolling op asfalt), verroeste remschijven (te weinig aangedrukt tijdens remmen), het hoorde er allemaal bij met mijn ongebruikte autootje.

Ik was er wel aan gehecht, niet in de laatste plaats omdat ze de bijnaam Daimadzu had, naar de godin van de zee in Taiwan. Ik heb uit Taiwan een tempelbeeld van Madzu meegenomen, zwart van de wierook. Ze staat in de woonkamer en toen ik haar net had, groette ik haar zelfs elke dag. Daihatsu - Daimadzu, alsof ik met de godin van de zee een ritje ging maken. 

Nieuwe auto kopen? Ach, om daarvan dan weer de remschijven te laten verroesten.... Om de hoek staat dit mooie knalrode autootje (altijd al een rode auto willen hebben). Prima oplossing, denk ik. Greenwheels heeft door het hele land rode autootjes staan op vaste punten. Je deelt die auto met een paar mensen uit die buurt en je reserveert 'm voor gebruik via internet. Je zet 'm weer op dezelfde plek terug en de volgende kan weer instappen. Milieubewust, geen gedoe met garages, apk, verzekeringen. Ben benieuwd of het gaat bevallen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten