woensdag 1 september 2010

Vincents Tekenlokaal en boekenmarkt

Afgelopen zondag heb ik in Vincents Tekenlokaal heerlijk zitten tekenen op een tekencomputer. Ik ga de workshop 'Ontwerp je eigen tas' volgen. Ik ben eigenlijk veel te oud om eraan mee te doen, het is voor de doelgroep van de kinderboekenweek, maar de workshop is zó leuk, dat ik 'm ook ga doen. Marthe en Saar van de workshop, doe 'm ook maar een keer voor volwassenen, ik ken er meer die wel willen meedoen!
Voor die workshop maak je een digitale tekening over je lievelingsboek. Die tekening wordt op een tas geprint, die je daarna gaat versieren met lintjes, knopen, kralen, bandjes, veren etc. Daar komen supermooie tassen uit. Ik ben dol op dergelijke gemixte technieken: tekenen en textiel versieren. Mijn tas gaat een cadeau worden om mee te nemen naar Mexico. Ik koos dus een Mexicaans boek, 'Como agua para chocolate' van Laura Esquivel, dat ik probeerde in een Nederlandse setting te tekenen, met een dikke kater op de vensterbank, met een dampende pot Mexicaanse chocolade, dat gedronken wordt uit een hele Hollandse beker met een molen erop. Klinkt heel goed als ik het zo vertel, maar de tekening....... ach, zoveel talent heb ik niet.
Terwijl ik aan het tekenen was, had ik uitzicht op de boekenmarkt, Boeken rond het paleis. Vreselijk, de regen en wind tijdens de boekenmarkt, maar toch waren er steeds mensen bij de kraampjes. Boeken-diehards.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten