zaterdag 18 december 2010

Spontane georganiseerdheid

Je ziet het steeds vaker op tv of op YouTube, maar helaas heb ik het nog nooit in het echt meegemaakt, een flash mob. Eén iemand begint in een openbare ruimte te dansen of te zingen, mensen staan stil om ernaar te kijken, verbaasd, `wat doet dat mens?` en dan begint een tweede en een derde en voor je het weet staat een hele groep mensen mee te doen. FANTASTISCH! Jonge dansers die zomaar voor niets hun danskunsten laten zien, zomaar tussen winkelend publiek in een shoppingmall. Het is als een soort superspontane georganiseerdheid. Het lijkt zomaar te ontstaan, maar iedereen moet op het juiste moment op de juiste plek aanwezig zijn, zonder dat omstanders het door hebben. Er moeten mensen zijn die de boel filmen, die ook ter plekke moeten zijn zonder dat de omstanders het doorhebben.
 Dit filmpje kreeg ik van een vriendin en ik kreeg er kippenvel van toen ik het zag. Wederom FANTASTISCH!


Hoe zal dat voelen om als eerste te beginnen? Wat een spanning zal er door die persoon gaan. Wanneer is het goeie moment om te beginnen? Is iedereen wel aanwezig? Staat iedereen klaar? Hoe zal het publiek reageren?

En wat ik me afvraag: hoe krijg ik ooit die ervaring om midden in een flash mob terecht te komen? Zal ik er dan zelf één moeten organiseren? Wie doet er mee?

1 opmerking:

  1. Ja geweldig he, net als de groenteboer flash-mob! ik kreeg deze hallelujah gisteren via frankrijk binnen! Werd ook heel blij. Ik kan niet zingen, maar misschien iets voor een activiteit op zaterdag extra???

    BeantwoordenVerwijderen