maandag 28 juni 2010

Parkpop op 28 juni 2010

Vorige week was ik op Festival Mundial, dit weekend maakte ik met vrienden een uitstapje naar Den Haag (ja, ver weg) voor een dagje Parkpop, het grootse muziekfestival dat tienduizenden mensen trekt en helemaal gratis is. Hoe doet Den Haag dat? De dag ervoor was er een groots veteranenfeest met ook veel gratis optredens!

Anyway, de treinreis erheen was tenenkrommend vanwege de zuipende families, die graag al dronken op Parkpop aan wilden komen. Zelden in zo'n luidruchtige trein gezeten. Mijn vrienden uit Leiden verging het anders in hun trein: die was zó overvol dat ze niet mee konden en een volgende moesten pakken. Maakt niet uit, we bereikten Parkpop in de klanken van één van de bandjes, zochten een plekje in de schaduw op en babbelden eindeloos bij (elkaar veel te lang niet gezien). Af en toe kozen we weer een andere boom om onder te zitten. Qua muziek maakte dat niet veel uit, alles wat we hoorden was eigenlijk niet mooi.
Maar waar ik me erg aan stoorde was het afval! Er waren maar heel weinig afvalbakken en de paar die er waren, stroomden extreem erg over. Dus wat deed iedereen? Hoplaaaa, over de schouder met die lege flesjes, bordjes rijst en afgekloven kippenbotjes, programmaboekjes, luiers en plastic bekertjes.
Buuuuuuh. Voor mij werd Parkpop: Vuilnispop!

1 opmerking:

  1. Gelukt! mooi stukje. Vroeger (moeder wordt oud) waren er : óf meer vuilnisbakken, óf minder plastic dingen óf nog scouts die dan de beetjes die toch werden achtergelaten door onverlaten opruimden. Waar blijft de tijd.....

    BeantwoordenVerwijderen