donderdag 15 juli 2010

Opbouw van de Kermis

Het is weer zover: één van mijn favoriete periodes van het jaar in Tilburg, de opbouw van de kermis. Het gaat me niet om de kermis zelf, dat is het niet eens, nee de opbouw, die bedrijvigheid, dat bruisende, het groeien van het reuzenrad, de fietsers die nog wanhopig proberen over en om alle snoeren, stalen buizen en houten blokken proberen te manouvreren. Altijd weer een wonder voor mij hoe in een paar dagen zoiets groots opgebouwd kan worden en van genoeg stroom voorzien kan worden dat alle lampjes het doen, alle stoeltjes slingeren, alles schiet, roteert, knalt, dendert en herrie produceert. Voor mij is de week vóór de kermis een groter spectakel dan de kermis zelf.

En kijk nou es, Willem II straalt te midden van al dat spectakel!

1 opmerking:

  1. Ja, leuk die bedrijvigheid, daar word ik ook bij van. Ik vind het ook altijd zo'n mirakel dat alles het doet, dat er geen bakjes uit de lucht vliegen en zo. Elke keer als ik in een attractie zit dat heb ik dat spannende gevoel: 'zou alles wel goed vast zitten....?' Dat geeft wel een extra dimensie :-)

    BeantwoordenVerwijderen