dinsdag 20 juli 2010

Roze maandag - the day after

Gisteren, maandag 19 juli 2010, was het weer roze maandag in Tilburg. Optredens, uitdossingen, drag-queens, het is één grote show. Ik had andere dingen te doen, dus ben niet geweest, maar hoorde het feestgedruis dat zich op kilometers van mijn huis afspeelde.
Vanochtend trok ik met mijn fiets weer over de verlaten kermis om naar mijn werk te gaan in Regionaal Archief Tilburg. Dat valt uiteraard niet mee, over giga kabels, stukken over de stoep, achter plasbakken langs. En ik zag de bende die na een roze maandag achterblijft. Wat een afval. Zouden ze dat schoonmaken voordat de kermismiddag weer begint? Of maken ze alleen aan het eind van de kermis schoon?


Nog zoiets grappigs van de Tilburgse kermis: veel van het commerciële leven ligt plat. Mijn auto moet naar de sloop, dus ik belde een autosloperij om ´m op te komen halen. "Nee mevrouw, in de middagen kunnen we deze week niet komen, dan werken we niet. Met de kermis zijn we uiteraard gesloten in de middaguren". En ik hoorde er eigenlijk achteraan: "... dat u het al voorstelt, hoe komt u erbij, belachelijk, u hoort zelf ook op de kermis te zijn!"

1 opmerking:

  1. Ja hoor: ze maken alles weer spic en span voor de dinsdagmiddag! Wat een klus hè!! http://www.brabantsdagblad.nl/regios/tilburg/7006132/Grootste-schoonmaak-van-Tilburgse-kermis.ece

    BeantwoordenVerwijderen