vrijdag 29 oktober 2010

Bericht vanuit Ocotlan

Hermilo en Paulina in museum Ocotlan

Beeld van Rodolfo Morales
Eindelijk even de gelegenheid om wat te schrijven. Ik moet snel zijn, want de Barbacoa wordt gehaald, we gaan zo heerlijk eten! Ik ben in Ocotlan de Morelos, een plaats ten zuiden van Oaxaca. Hermilo, Paulina, Denisse en een heleboel kinderen zijn meegekomen. Zojuist hebben we het museum bezocht van Rodolfo Morales bij de kerk van Ocotlan, een prachtig museum met zijn werk (was schilder, overleden in 2001) en hij heeft ervoor gezorgd dat die kerk en het convent helemaal is opgeknapt. Parchtig Gedaan. Dit stukje Mexico is nog zo authentiek, zoveel vrouwen met mooie sjaals om hun hoofd, piepklein zijn ze, mannen met sombreros. Hier is de moderne tijd nog niet doorgedrongen.

De Barbacoa is gearriveerd, ik ga eten, drie keer per dag eet ik de heerlijkste dingen! Barbacoa is speciaal iets van Ocotlan, geitenvlees dat in een gat in de grond wordt klaargemaakt en gaar gestoofd. ZOOOO LEKKER!!!!!!!
Tot later

1 opmerking:

  1. Dag Jojanneke, heerlijk dat onthaastingsgedoe terwijl je geniet en het ook nog keidruk hebt... ik ken Mexico helemaal niet maar krijg wel beelden van die kleine vrouwtjes en sombrero's met mannetjes eronder.... Ik ben vandaag in Belgiƫ geweest: keihard gewerkt, maar volledig onthaast. Geniet!

    BeantwoordenVerwijderen