dinsdag 11 augustus 2015

Zero in Stedelijk, Amsterdam


Virtuelles Bild van Adolf Luther
Nooit gedacht dat ik de kunststroming Zero nog eens zou waarderen! Bij een eerdere Zero-tentoonstelling in het TextielMuseum werd ik niet vrolijk, ik vond het niets. Een collega was enthousiast over Zero in het Stedelijk. Ik was daar voor Matisse, dus alla, we nemen Zero mee!

Yayoi Kusama
En het was echt leuk! Ik wist niet dat Yayoi Kusama ook bij Zero hoorde. Ik ben helemaal weg van haar werk! Het gekke geluidskunstwerk van Tinguely was ook te gek, maar bijna van mijn sokken geblazen werd ik van Akwarel van Henk Peeters. Ik deed er even over om te zien wat het was.... wat een prechtig patroon! Zo wil ik ook wel een muur!

Akwarel van Henk Peeters
En nee, niet alles is even geweldig, de witte werken die ook bij Zero horen, die vind ik nog steeds niets. En na het zien van de prachtige werken van Matisse en tijdgenoten, is het ook lastig met plezier te kijken naar iets van 12 opgehangen autobanden.....
Elke tijd zijn eigen stroming!

Zero: Let Us Explore the Stars
4 Jul - 8 Nov 2015

Stedelijk Museum 
Museumplein 10
Amsterdam

Geen opmerkingen:

Een reactie posten