maandag 19 september 2016

Mountain van Anish Kapoor



Ik ging het hoekje om in de grote exporuimte in Beelden aan Zee, niet wetend wat ik zou aantreffen. En bijna werd ik van mijn sokken geblazen door een majestueus werk van Anish Kapoor (en dat is niet de eerste keer dat dat gebeurt met een werk van hem): MOUNTAIN.

Ik raad IEDEREEN aan naar Beelden aan Zee te gaan om dit te gaan zien. Het liefst op een dag met zon en wolken.




Mountain is 2,5 meter hoog en vijf meter breed, bestaat uit 1000 onderdelen en 10.000 schroeven, en is opgebouwd uit 120 lagen aluminium, twee centimeter dik en gemonteerd op een armatuur. Je kunt erom heem lopen, en vanaf een trapje in de berg kijken. De lijnen, de schaduwen, het ritme, de glans, het is bijna hypnotiserend. 


Mountain is nog tot 5 februari 2017 te zien.
Beelden aan Zee
Harteveltstraat 1
2586 EL Den Haag

Geen opmerkingen:

Een reactie posten